loading...
دانلود نرم افزار .بازی .انیمیشن.اندروید.نرم افزار موبایل.اخبار بازی و فناوری
reza بازدید : 13 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)

 

هوش مصنوعی راسل ‎

نام کتاب :  هوش مصنوعی

نویسنده : استوارت راسل

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۲۷۷

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۲,۳۶۰   کیلوبایت

توضیحات : هوش مصنوعی یا هوش ماشینی را باید عرصهٔ پهناور تلاقی و ملاقات بسیاری از دانش‌ها، علوم، و فنون قدیم و جدید دانست. ریشه‌ها و ایده‌های اصلی آن را باید در فلسفه، زبان‌شناسی، ریاضیات، روان‌شناسی، نورولوژی، و فیزیولوژی نشان گرفت و شاخه‌ها، فروع، و کاربردهای گوناگون و فراوان آن را در علوم رایانه، علوم مهندسی، علوم زیست‌شناسی و پزشکی، علوم ارتباطات و زمینه‌های بسیار دیگر.کتاب هوش مصنوعی حاضر توسط استوارت راسل و پیتر نورینگ نوشته شده است.

reza بازدید : 3 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)


مدیر آچار فرانسه

نام کتاب :  تجربه های یک مدیر آچار فرانسه‎

نویسنده : حمید رضا فکور عباس آبادی

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۳۵

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۵۴۹  کیلوبایت

توضیحات : این نوشته ها با توجه به تجربیات علمی نویسنده در مکانها ، پروژه ها و موقعیت های مختلف شغلی و کاری در سطح کشور نگارش شده و در آن سعی شده به مشکلاتی که در حال و آینده باعث قطعی ارتباط ناشی از عملکرد ناصحیح پرسنل شده اشاره شود ، لذا با ارائه راه حل هایی  و پیشنهاد هایی سعی در برطرف کردن این مشکلات عدیده که باعث اختلالات شدید شبکه ای نیز میشود خواهیم داشت. امید است با انتقال دانش به یکدیگر در هر زمینه ای باعث پیشرفت و رشد روز افزون علم و فناوری  در کشور خویش باشیم.

reza بازدید : 9 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)


مطلا نصرادین

نام کتاب :  ملا نصرالدین

نویسنده : محمد رضائی

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۵۴

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۱,۲۲۰  کیلوبایت

توضیحات : ملا نصرالدین شخصیتی داستانی و بذله‌گو در فرهنگ‌های عامیانه ایرانی، افغانی، ترکیه‌ای، عربی، کردی، قفقازی، هندی، پاکستانی و بوسنی است که در یونان هم محبوبیت زیادی دارد و در بلغارستان هم شناخته‌شده است. ملا نصرالدین در ایران و افغانستان بیش از هر جای دیگر بعنوان یک شحصیت بذله گو، اما نمادین محبوبیت دارد. درباره وی داستان‌های لطیفه‌آمیز فراوانی نقل می‌شود. اینکه وی شخصی واقعی بوده یا افسانه‌ای مشخص نیست. برخی منابع او را واقعی دانسته و همروزگار با تیمور لنگ یا حاجی بکتاش دانسته‌اند. در نزدیک آق‌شهر از توابع قونیه در ترکیه محلی است که با قفلی بزرگ بسته شده و می‌گویند که قبر ملا نصرالدین است. او را در افغانستان، ایران و جمهوری آذربایجان ملا نصرالدین، در ترکیه هوجا نصرتین (خواجه نصرالدین)، در عربستان جوحا (خواجه) می‌نامند و در بین کردها به (ملا مشهور) معروف است. مردم عملیات و حرکات عجیب و مضحکی را به او نسبت می‌دهند و به داستان‌های او می‌خندند. قصه‌های او از قدیم در شرق رواج داشته و دانسته نیست ریشه آنها از کدام زبان آغاز شده است.

reza بازدید : 8 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)


افسانه ها

نام کتاب :  افسانه ها

نویسنده : نیکلای گوگول

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۱۷۵

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۲,۵۲۰  کیلوبایت

توضیحات : طگوگول بنیان‌گذار سبک رئالیسم انتقادی در ادبیات روسی و یکی از بزرگترین طنزپردازان جهان است. وی در ۱۸۲۹ منظومهٔ هانس کوشِل‌گارتِن را به چاپ رساند. این کتاب با موفقیتی روبه‌رو نشد و تقریباً تمام نسخه‌های آن را خود گوگول خرید و آتش زد. این ناکامی، نویسندهٔ نوپا را نسبت به ادبیات دلسرد کرد، ولی سرخوردگی او طولانی نبود. در سالهای ۱۸۳۱-۱۸۳۲ داستانهای منثور شبهایی در قصبهٔ نزدیک دیانکا منتشر شد و تحسین الکساندر پوشکین را برانگیخت. رمانتیسم این داستانها در مضمونهای افسانه‌ای و قصه‌وار آنها و نیز در به تصویر کشیدن زندگی خوش و بی‌غم مردم نمود می‌یافت. این اثر گویای عشق و علاقهٔ نویسنده به زادگاهش، اوکراین، و مردم آن است و در آن هنوز از خندهٔ تلخ و آمیخته به گریه که در مجموعهٔ بعدی داستانهای او با عنوان میرگورود (۱۸۳۵) احساس می‌شود خبری نیست. گوگول در میرگورود به نمایش زندگی پیش‌پاافتاده و مبتذل مردم عامی روی آورد. این نخستین بار بود که در ادبیات روس نیروی هولناک زندگیِ فاقد معنویت نمایان می‌شد و ریشه‌های اجتماعی آن آشکار می‌گشت. گوگول از سال ۱۸۳۵ تا ۱۸۴۲ مشغول نگارش مجموعهٔ داستانهای پترزبورگی (شامل داستانهای دماغ، پرتره، کالسکه، بلوار نفسکی، یادداشتهای یک دیوانه و شنل) بود که در آنها استادیِ نویسنده در قلمروهای جدیدی جلوه می‌یافت: گوگول در این داستانها در مقام روایتگر شهرها رخ می‌نماید که عمق تضادهای اجتماعی موجود در شهر را به چشم دیده و دریافته است.

reza بازدید : 22 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (2)


اسکندر مقدونی

نام کتاب :  اسکندر مقدونی

نویسنده : هارولد لمپ

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۲۹۸

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۲,۵۲۰  کیلوبایت

توضیحات : مولف در این کتاب, که نوعی داستان تاریخی است, سرگذشت و فتوحات اسکندر مقدونی را بر اساس اطلاعات و منابع تاریخی روایت کرده است. مترجم کتاب در این باره می‌گوید: ‘هارولد لب در این مسافرت‌ها از مطالعات تاریخی در ممالک خاورمیانه باز نایستاد و از آن جمله خط سیر اسکندر را از مسقط الراسش که مقدونی باشد تا حدود هندوستان شخصا گشت…. پس در کتاب اسکندر مطالعات با مشاهدات توام است….’. نویسنده نیز خاطرنشان می‌کند: ‘ کوشش من در این شرح زندگانی اسکندر به منظور اعاده‌ی تعادل در تاریخ است… بر من معلوم شد که دین و فرهنگ غایی ایران در نقش اسکندر… تاثیر قاطعی داشته. تصور می‌کنم ایران بود که اسکندر با تمدن خود تسخیر کرد و نقشه‌های او را برای بعد الهام نمود. فرسودگی و ماندگی اسکندر سبب مرگ او شد. دولت جهانی او که طرح آن را ریخته بود از بین رفت و جانشینانش گرفتار اختلاف گشتند.

reza بازدید : 9 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)


تغییر کیفیت زندگی

نام کتاب :  ۳۰ روش ساده برای تغییر کیفیت زندگی

نویسنده : رسول امید

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۳۳

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۸۵۷  کیلوبایت

توضیحات : زمان، گران‌بهاترین دارایی انسان است که به سرعت هزینه می‌شود. هر ثانیه‌ای که در کارهای منفی و بی‌ثمر می‌گذرانید، در واقع تلف کردن عمر گران‌بها و برگشت‌ناپذیر شماست.‌ پس هر موقع احساس کردید که در شرایط، موقعیت یا مجلسی هستید که دارید وقت‌تان را تلف می‌کنید، شرایط را عوض کنید و به کارهای مهمی که پیش‌بینی و لیست کرده‌اید، بپردازید. در این کتاب ۳۰ روش ساده و در عین حال کارآمد برای ارتقاء کیفیت زندگی بیان شده است. البته بدیهی است که صرفا با مطالعه این کتاب هیچ تغییری در کیفیت زندگی خواننده رخ نخواهد داد. بلکه برای اثرگذاری این کتاب در زندگی، باید ضمن مطالعه آن، در خصوص انجام توصیه های آن نیز متعهد بود.

reza بازدید : 5 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)


رمان کابوس

نام کتاب :  رمان کابوس

نویسنده : ویلیام ایریش

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۲۲۹

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۵,۵۹۰  کیلوبایت

توضیحات : آیریش داستان نویس امریکایی در سال ۱۹۰۳ بدنیا آمد. وی دارای داستانهایی چون کابوس،پسرکی در تعقیب طبهکار،عروس سیاهپوش،پنجره رو به حیاط ،پری دریائی میسی‌سی‌پی و نردبان خطر می‌باشد. این نویسنده در سال ۱۹۶۸ درگذشت. برخی از آثار آیریش توسط فیلم سازان بزرگ دنیا به روی صحنه رفته اند. تروفودر ۱۹۶۷ مصاحبه‌ای با آلفرد هیچکاک انجام داد و آن را به ‌صورت کتاب منتشر کرد و در آن احترام عمیقش را به هیچکاک نشان داد. در ادامه همین دلبستگی بود که تروفو دو فیلم بعدی خود را مستقیماً با الهام از هیچکاک ساخت: “عروس سیاه ‌پوش” به سال ۱۹۶۷، که افسانه‌ای تعلیق‌دار از انتقام است که در آن ژان مورو پنج مرد را، که در قتل تصادفی شوهرش در شب عروسی دست داشتند، تعقیب می‌کند و با بی‌رحمی آنها را می‌کشد. این فیلم اقتباسی از رمان ویلیام آیریش است. هیچکاک “پنجره رو به حیاط ” آیریش را به سال ۱۹۵۴ به فیلم تبدیل کرد. “عروس سیاه‌پوش” یک الگوبرداری دقیق و کتابی است از آثار هیچکاک و فیلم دوم، “پری دریائی میسی‌سی‌پی” به سال ۱۹۶۹، نیز از رمان ویلیام آیریش اقتباس شده است. تروفو این فیلم را به ژان رنوار تقدیم کرده و در آن اشاره‌هایی به فیلم‌های رنوار دارد.

reza بازدید : 10 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)


زیبایی های ریاضی

نام کتاب :  زیبایی های ریاضی

نویسنده : فاطمه شعیبی

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۳۹

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۱,۵۹۰  کیلوبایت

توضیحات : بیشتر ریاضی‌دانان زمینهٔ مطالعاتی شان و در حالت عمومی تر کل ریاضی را همراه با لذت و زیبایی می‌دانند برای همین برای توصیف ریاضیات (یا حداقل برخی بخش‌های آن) از صفت زیبا استفاده می‌کنند. برخی ریاضی را به هنر تشبیه می‌کنند و بعضی دیگر آن را یک فعالیت خلاقانه می‌دانند. اما در بیشتر موارد ریاضی را با شعر و موسیقی مقایسه می‌کنند. برتراند راسل احساس خود پیرامون زیبایی ریاضی را چنین بیان کرد: ریاضیات، در جایگاه واقعی خود نه تنها حقیقت را حکایت می‌کند بلکه در منتها الیه زیبایی است – یک زیبایی سرد و تلخ مانند آنچه که در یک تندیس می‌بینیم بدون هیچگونه نشانه‌ای از طبیعت ضعف تر ما، بدون زیبایی‌های فریبندهٔ نقاشی و موسیقی و همچنان در انتهای خلوص و توانایی در نمایش کمال، چیزی که تنها بالاترین هنر قادر به نمایش آن است. ذات حقیقی سرخوشی و غرور. احساس شکستن محدودیت‌های یک انسان معمولی و بالاتر رفتن، و این چیزی است که نشانهٔ اوج برتری است و تنها در ریاضی و شعر می‌توان آن را جستجو کرد. پل اردوش احساسش دربارهٔ غیرقابل وصف بودن ریاضیات را چنین بیان کرد: «اعداد برای چه زیبا هستند؟ مانند این است که بپرسیم چرا سمفونی ۹ بتهوون زیبا است. اگر دلیل آن را نمی‌دانید کسی هم نمی‌تواند آن را به شما بگوید. من می‌دانم که اعداد زیبایند.

reza بازدید : 8 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)


بچه های پا برهنه

نام کتاب :  بچه های پا برهنه

نویسنده : تقی کاغذچی

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۴۵

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۱,۸۳۰  کیلوبایت

توضیحات : آب بالا آمده بود و همه جور خرت و پرت و آت و آشغالهای گندیده را در آغوش گل آلودش با خود میبرد. باد سردی شلاق کش میوزید و با تازیانه ای سرما صورت آمدم ها را کبود میکرد. صدای تازیانه باد بود و سوز و سرما. زمین از باران دیشب پر از گل و لای بود و آب باران توی چاله چوله های آن یه زده بود. روی پل تاکسی بار ها پشت هم صف کشیده بودند و راننده هایشان در انتظار بار، توی سرما این پا و آن پا میکردند. میدان صاحب الامر همهمه ای داشت که در باد گم میشد.

reza بازدید : 7 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)

 

کاشکی هنوز مدرسه میرفتم

نام کتاب : کاشکی هنوز مدرسه می رفتم

نویسنده : قدسی قاضی نور

ناشر : پارس بوک

زبان کتاب : پارسی

تعداد صفحه : ۳۲

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۶۶۳ کیلوبایت

توضیحات : وقتی به مدرسه رسیدم توی دفتر ولوله عجیبی به پا بود گویا اصغر روز قبل شیشه یکی از کلاسها را شکسته بود. خانم مدیر مشغول نطق بود : آقا شما سال به سال به مدرسه سر نمیزنید. شما باید با مدرسه به خاطر پیشرفت فرزندتان در تماس باشید … اگر به او میرسیدید چنین اعمالی از او سر نمیزد. این بچه از نظر روانی نرمال نیست حالت تهاجمی دارد همیشه کثیف است. تمیزی که دیگه به پولداری نیست او میتواند با لباسهای کهنه هم تمیز باشد هر روز حمام کند و لباسهایش را بشورد و اتو کند …

 

reza بازدید : 9 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)

 

نلسون ماندلا

نام کتاب :  گفته هایی از نلسون ماندلا

نویسنده : سازمان ملل متحد

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۴۰

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۱,۲۱۰  کیلوبایت

توضیحات : نلسون ماندلا نخستین رئیس جمهور آفریقای جنوبی است که در انتخابات دموکراتیک عمومی برگزیده شد. وی پیش از ریاست جمهوری از فعالان برجستهٔ مخالف آپارتاید در آفریقای جنوبی و رهبر کنگره ملی آفریقا بود. او به خاطر دخالت در فعالیت‌های مقاومت مسلحانه مخفی محاکمه و زندانی شد. مبارزه مسلحانه، برای ماندلا، آخرین راه چاره بود؛ او همواره پایبند به عدم توسل به خشونت بود.. ماندلا در طول ۲۷ سال زندان، که بیشتر آن را در یک سلول در جزیره روبن سپری کرد، مشهورترین چهرهٔ مبارزه علیه آپارتاید در آفریقای جنوبی شد. گرچه رژیم آپارتاید و ملت‌های طرفدار آن وی و کنگره ملی آفریقا را کمونیست و تروریست می‌دانستند، مبارزه مسلحانه بخشی جدایی‌ناپذیر از مبارزه علیه آپارتاید بود. ماندلا پس از آزادی از زندان در سال ۱۹۹۰، سیاست صلح‌طلبی را در پیش گرفت، و این امر منجر به تسهیل انتقال آفریقای جنوبی به سمت دموکراسی‌ای شد که نماینده تمامی اقشار مردم باشد

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما درباره ی این وبلاگ
    آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 54
  • بازدید سال : 170
  • بازدید کلی : 1,977
  • نرم افزار